Saturday, October 8, 2011

Productive Worrior : Episode 1










PRODUCTIVITY TIPS:

hmm... antara penyebab kita menjadi non-productive ialah disebabkan kemalasan dan kegelisahan dan sebagainya... so teringat satu kisah time terbukak cd dlm kereta [im writting mengikut apa yang teringat je tau hoh]. kisah seorang sahabat yang mengadu kepada Rasulullah berkenaan hutangnya yang banyak..

and we know ofcourse sudah tentu kita gelisah, malas dan banyak lagi sifat negatif yang akan menimpa kita time kita menghadapi kesusahan... hoh... sifat2 negatif tersebut sudah tentu dapat membantutkan productivity kita... so sambung cerita Rasulullah ajarkan kepada sahabat itu satu doa.. apa dia agaknya doa tuh.....hoh...... doa itu berbunyi lebih kurang:

Allaahumma innii a'uudzu bika minal hammi wal hazani wa a'uudzu bika minal 'ajzi wal kasali wa a'uudzu bika minal jubni wal bukhli wa a'uudzu bika min ghalabatid dayni wa qahrir rijaali.

Artinya : Ya Allah, aku berlindung pada-Mu dari kesusahan dan kesedihan, aku berlindung pada-Mu dari kelemahan dan kemalasan, aku berlindung pada-Mu dari sifat pengecut dan bakhil, aku berlindung pada-Mu dari lilitan hutang dan paksaan manusia.

so kalau rasa malas, sedih, gelisah dan tidak productive... leh2 lah try amalkan doa ini...hoh:

YOP JOM SAMA2 KITA JADI PRODUCTIVE... ^__^

[note: pergh lama tak lukis comic... last time lukis seriously cam time form 2... tuh pun dalam buku tulis..hihi... panjang tol proses nak buat... pikir--> draft--> lakar--> hitamkan--> colorkan..hoh penat sih]




2 comments: