Friday, September 11, 2009

diari: lepas test

pergh dis week memang pening kepalak.. yesterday baru abis test so what i can say is rasa LEGA TERAMAT... pergh dis week memang pening kepalak.. . after test adalah keje sikit coz SAQ (sahabat al-Quran uniten) ada arrange program iftar n qiam semalam. Nak kata tunggang langgang pun boleh coz my unit that is IP unit wat keje last minit (i wanna say sori to my sisters on behalf of brothers hihi). Pastuh kene gak rush ke COIT coz ada nasyid performance, first time for me. belatih pun dak adush. So i asked my friend camner dak2 nasyid berlatih. pastuh dia kata 'performance is practice' pulak dah haha. tapi Alhamdulillah semua berjalan lancar. After that kene balik cepat masjid tolong budak2 arange makanan. Kene perli memanjang wat keje last minit (biasalah kah2). Ok gaklah menu: nasi beriani, moreh lak banana split n cheesecake and finally sahur nasi goreng n telur mata so no complain =). Pengisian pada malam tersebut diberi oleh ust Adnan tentang iman dan Qalb. memang tahap pecah kepala falsafah dia haha. malam ada wat tadarus sikit n disambung ngan Qiam pada awal pagi. In the morning lak ada bacaan al-Mathurat sughra yang di sughrakan lagi haha (konsep syakurlah nih). N last before we went back ada pengisian oleh ust Aziz. Just to quote a few words from them..

ust Adnan:
” Kita haruslah keluar dari kepompong kumpulan kita untuk beri juga peringatan kepada orang lain dan tidak hanya selesa berada dalam kelompok kita sahaja”

ust Aziz:
” in the end apa yang kita kerjakan dan kita usahakan adalah untuk mencari redha Allah”

(ana tulis in my own words okep) so apa yang ana leh conclude kita haruslah menjadi individu yang soleh wa musleh..(erk betul ke ayat tuh) that is kita sentiasa mahu memperbaiki diri kita dan kita juga memperbaiki our friends around us. N semoga dengan amal kita tuh Allah redha utk kita masuk SyurgaNya. so that’s a wrap …!!

1 comment:

  1. Salam.

    Semoga semangat lagi untuk malam2 yg berbaki...insya-Allah. Camner bro, ada kartun baru?

    ReplyDelete